Sportwerkgever

Aandachtspunten bij een bedrijfsverhuizing

Aandachtspunten bij een bedrijfsverhuizing

Veel sportorganisaties en sportbonden zijn of komen in beweging, in de letterlijke zin van het woord. Een bedrijfsverhuizing is op dit moment zeker actueel. Kijk bijvoorbeeld naar het Huis van de Sport in Nieuwegein dat eind 2017 in de huidige setting verdwijnt. De WOS ondersteunt haar leden bij deze processen en heeft daarom de belangrijkste aandachtspunten voor u bij een bedrijfsverhuizing op een rijtje gezet. Hierin wordt ook de rol van medezeggenschap meegenomen. Leden kunnen natuurlijk altijd advies vragen aan hun accountmanager. Wij denken graag met u mee.

ARNHEM - 19 mei 2017

Het plan om te verhuizen kan ontstaan door diverse oorzaken. Denk aan hoge (huur)kosten, ongunstige ligging, te kleine of te grote kantooroppervlakte, geen goede match meer tussen wensen en mogelijkheden van het kantoor of een aflopend huurcontract. Tegelijkertijd geeft een nieuwe locatie ook kansen. Denk bijvoorbeeld aan kansen om op andere manieren samen te werken. Dit kan binnen de organisatie zijn, maar zeer zeker ook over eigen organisatiegrenzen heen. Een mooi voorbeeld hiervan is de geplande verhuizing van De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF), Koninklijke Nederlandse Hockeybond (KNHB), Nederlandse Ski Vereniging (NSkiV), het Watersportverbond en de Nederlandse Volleybal Bond (Nevobo) die per 1 november 2017 naar een gezamenlijk kantoor in Utrecht verhuizen. Onderstaand leest u de notitie zodat u goed voorbereid bent. Nog aanvullende vragen? Neem contact op met het WOS bureau: info@sportwerkgever.nl of schakel rechtstreeks met uw accountmanager.

       
Aandachtspunten bij een bedrijfsverhuizing


Nieuwsarchief

Nieuws

Nieuwsbrieven